В процесі зняття запису з лику Богородиці постійно звірювалося з рентген знимкою. В процесі зняття було виявлено, що авторський ніс значно довший і губи значно менші, крім того з країв було відкрито білий омофор, який на пізніших шарах було замальовано. Лик став значно витягнутішим, строгішим. Кольорова гама також досить змінилася, з яскравих рожевих кольорів притаманних ХХст. і низькій якості живопису відкрився складний колір, мальований на санкирі, характерний оливковий колір який служив тіньовими партіями в іконописі 15-17ст. в процесі зняття запису було також відкрито орнамент оздоби одягу і головне - техніка виконання- темпера. Це відкриття свідчило про давнє походження ікони. Саме такою технікою і в подібній манері малювали ікони іконописці 16-17 ст. про те ці ікони було зображено переважно на дерев’яній основі. Про те що ікона мальована вже на домотканому полотні, могло свідчити два факти, вона була мальована як хатня ікона(мальована для домашнього вжитку) і близькість з європейськими традиціями які на полотні малювали вже довший час. Отож проаналізувавши всі дані і манеру виконання, техніку, стан полотна і навіть кількість перемалювань ми припускаємо що ікона мальована в другій половині 17ст. і є реплікою такої популярної в той час Ченстоховської Божої Матері. Самі ж Ангели мальовано вже значно пізніше, вірогідно всього в першій половині, або в середині 18ст. і з цими відкриттями нам почала відкриватися загадка, яку ми не могли розгадати довший час чому ж ікона Богородиці була наклеєна на значно більший образ з ангелами. Іконографічних схем, де б так зображалися ангели, ми не зустрічали, тому найімовірніше, Маленька Ікона мальована для домашнього вжитку, або до невеличкої церкви, почала творити чудеса, і саме після їх свідчень для возвеличення Богородиці було створено образ з при стоячими Ангелами, центральну частину якого було акуратно вирізано під розміри Богородиці і її вмонтовано в більший образ. В такому вигляді можна її розгледіти на фотографіях початку ХХст". Художник-реставратор Гірна Ірина, керівник реставраційної майстерні музею Митрополита Андрея Шептицького Львівської Архиєпархії УГКЦ., голова ГО «Об’єднання реставраторів». |